محصولات فلزی و غیر آهنی

محصولات حفاظت کاتدیک ، ارتینگ و ریخته گری

محصولات فلزی و غیر آهنی

محصولات حفاظت کاتدیک ، ارتینگ و ریخته گری

گرافیت کم سولفور GPC چیست؟

از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع پترولیوم‌ کک‌ها می‌‌توان به گرافیت‌ کم سولفور اشاره کرد. این ماده از مشتقات نفت به‌وجود می‌آید و امروزه در تمامی صنایع استفاده خاصی دارد.

این محصول با نام تجاری کک نفتی گرافیتی یا همان Graphit Petroleum Coke در صنایع مختلف به اختصار GPC نامیده می‌شود و معمولا برای ساخت آن از کوره‌های گرافیتی با دمای بالا کمک می‌گیرند.

گرافیت کم سولفور، گرافیتی با درصد کربن کم‌ است که برای فرآیندهای تصفیه گازهای صنعتی گزینه‌ای عالی به‌شمار می‌رود. این نوع کک گرافیتی دارای مقدار سولفور کمتری بوده و می‌تواند در شرایطی با فشار و دمای بالا به‌خوبی دوام بیاورد.

در حال حاضر صنعت‌گران معتقدند که گرافیت کم‌ سولفور نوعی شاه کلید است و بدون استفاده از آن احتمالا صنایع زیادی به مشکل برخواهند خورد.

صنایع فولادسازی

گرافیت کم سولفور چینی برای تولید الکترودهای گرافیتی مورد نیاز در فرآیندهای الکترولیز و ذوب فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. الکترودهای گرافیتی با داشتن خواص الکتریکی و مقاومت بالا نسبت به شرایط سخت دمایی و شیمیایی همواره مورد توجه صنایع فولادسازی قرار گرفته‌اند.

صنایع آلومینیوم سازی

گرافیت چینی کم سولفور در تولید و پردازش آلومینیوم هم نقش قابل توجهی ایفا می‌کند، از این ماده برای ساخت ابزارهای مختلف و الکترودها استفاده می‌شود. به‌طور کلی مقاومت و کیفیت بالا، گرافیت کم سولفور را به یکی از مواد ارزشمند در صنعت آلومینیوم سازی تبدیل کرده است.

صنایع شیمیایی

در فرآیندهای شیمیایی مختلف، معمولا گرافیت کم سولفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد و از خواص حرارتی مناسبی برخوردار است؛ از همین‌رو ماده‌ای مهم در صنایع شیمیایی به‌شمار می‌رود.

صنایع الکترونیکی

در تولید باتری‌ها و سلول‌های سوختی هم گرافیت کم سولفور نقش قابل توجهی ایفا می‌کند. معمولا این ماده برای ساخت تجهیزات الکتریکی بسیاری به‌دلیل خواصی همچون خاصیت هادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گرافیت کم سولفور GPC در صنعت هوا و فضا

در صنعت هوا و فضا برای ساخت تجهیزات مختلف به مواد سبک اما مقاوم نیاز است. گرافیت کم سولفور با داشتن چنین ویژگی‌هایی، بی‌شک بهترین ماده برای استفاده در این صنعت به‌شمار می‌رود که از آن در ساخت قطعات فضایی و سیستم‌های مکانیکی بهره‌ می‌گیرند.

نماینده فروش گرافیت کم سولفور

آریا متال، نماینده فروش برجسته گرافیت کم سولفور، با ارائه محصولاتی با کیفیت و مطابق با استانداردهای مورد نیاز، آماده پاسخگویی به نیازهای شماست.  ما در آریا متال، با تکیه بر تجربه و تخصص خود، تضمین می‌کنیم که هر خریدی از ما، تجربه‌ای مطمئن و رضایت‌بخش خواهد بود.

انتخاب ما برای تهیه گرافیت کم سولفورGPC، انتخابی هوشمندانه برای تضمین کیفیت و اطمینان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد